ATL & BTL

ATL (Above-the-line) 


Este comunicare (în general prin mass-media), care lasă decizia de ascultare/vizionare a mesajului publicitar la latitudinea publicului larg. Consumatorii sunt ţinta unei convingeri fără presiune directă.

În această categorie intră:

  • publicitatea prin intermediul printurilor digitale-offset, indoor şi outdoor.
  • publicitatea audio - spoturi radio
  • reclame şi spoturi TV
  • situri web - promovare online

Este cel mai folosit mod de promovare. Costurile sunt reduse, abordarea este total lipsită de intruziune iar eficienţa de cele mai multe ori este scăzută.

Prin acest mod de abordare a publicului nu se primeşte feedback direct, nu se poate controla momentul de recepţie a mesajului iar evaluarea eficienţei presupune costuri suplimenare.


BTL (Below-the-line)

Este comunicare directă şi interacţiune face to face cu segmente specifice din target.

În această categorie intră:

  • direct mailing
  • promoţii
  • materiale promoţionale
  • evenimente
  • targuri şi expoziţii

Această formă de promovare nu se limitează la cele enumerate mai sus. O campanie BTL presupune multă implicare, creativitate şi cunoaşte rezultate imediate. Fidelizarea consumatorului prin interacţiunea directă şi permanentă asigură un succes garantat asupra investiţiei în promovare.